Prima zi pe circuit poate să aducă multe emoții. Acum că ți-ai luat licența de pilot, ești pe cont propriu. Glumesc! Bineînțeles instructorul tău te poate ghida pe parcursul zilei și îți va mai da sfaturi. Totuși nu uita să îți iei echipamentul de protecție obligatoriu cu tine și să alimentezi înainte de a ajunge la circuit!

La ce trebuie să fiu atent înainte de prima tură pe circuit

Înainte de a participa la un eveniment auto fie trackday, fie  etapă de drift e bine să te asiguri că ai un ajutor. O echipă de mecanici  ar fi ideală. Dacă nu, 1-2  prieteni pe care te poți baza și îți pot asigura un minim de asistență tehnică vor fi de mare ajutor.

Cu siguranță în seara anterioară a fost dificil să adormi și totuși te-ai trezit devreme să ajungi la briefing la ora stabilită de organizatori. Îți dorești să intri cât mai repede pe circuit și e bine să nu scapi din vedere anumite elemente ce țin de partea tehnică și mecanică pentru a-ți ușura singur ziua.

Verifică lichidele mașinii. Uleiul, apa, lichidul de frână etc. să se găsească la nivelul corect. Chiar și lichid de parbriz e indicat să ai suficient. Nu știi niciodată când ai nevoie. Asigură-te că prezoanele roților sunt bine strânse înainte de fiecare ieșire pe circuit. Mai ales că vei schimba roțile spate de mai multe ori în ziua respectivă. Altfel este posibil ca roata și mașina să parcurgă separat circuitul!

Dacă ești începător te poate ajuta adăugarea unui surplus de presiune în roțile spate. Poți urca presiunea până la 2,5-2,7 Bari pentru a avea o mai bună manevrabilitate a mașinii de drift.

Ce să evit în ziua evenimentului?

Nu forța mașina pe circuit și nici pilotul!  Un maxim de 10-12 minute sunt suficiente. Dacă vei încerca să faci tură după tură pentru că dorești neapărat să îți reușească o anumită tehnică s-ar putea să ajungi în situația în care mașina devine nefuncțională. Fie că folosești prea mult frâna iar lichidul se încălzește și își pierde din proprietăți fie motorul se poate încălzi prea tare și se va răci foarte greu.

Când parchezi mașina la padoc nu folosi frâna de mână imediat după ieșirea de pe circuit.  Poți colmata materialul discului. Nu opri motorul imediat dacă ai o mașină cu turbină , așteaptă câteva minute pentru a se răci.

Finalul zilei pe circuit

Chiar dacă la final sunteți obosiți și urmează eventual un drum lung până acasă în zona padocului trebuie lăsată curățenie.

Ține minte că pentru a avea succes este nevoie de mult antrenament. Iar piloții cu experiență îți pot fi de mare ajutor dacă le pui întrebări.  De altfel dacă ai terminat cursurile Academiei de Drift instructorii noștri îți răspund oricând la telefon pentru a te ajuta cu sfaturi.

 

 

 

 

 

 

Please follow and like us: